Verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2019 #MIR2019 dit jaar met Award Event en nieuwe categorie

Delen

Tijdens het Recruitment Tech Event 2019 is het startschot gegeven voor de verkiezing ‘Meest Invloedrijke Recruiter 2019’, ofwel #MIR2019. Tijdens deze elfde editie van de verkiezing strijden genomineerde recruiters weer om de felbegeerde eer de meest invloedrijke recruiter van het jaar te worden. Dit jaar is de verkiezing van a tot z tweetalig en wordt de verkiezing voor het eerst afgesloten met een Award Event.

“De verkiezingen zijn in de basis niet veranderd.” zegt initiatiefnemer en organisator Bas Westland over de verkiezing van 2019. “Het grote verschil met vorig jaar is dat er dit jaar een categorie bij is gekomen. Naast de categorieën Agency, Corporate, Interim en Talent, hebben we de categorie Recruitment Marketing toegevoegd aan de verkiezing. Daardoor worden dit jaar niet alleen recruiters uit de vakgebieden Agency, Corporate, Interim en Talent door vakgenoten, collega’s, klanten en kandidaten genomineerd, maar ook recruitment marketeers.”

Hoe, wat en wanneer: de tijdlijn van #MIR2019

Timeline #MIR2019:
21 november 2019: Kick off van #MIR2019 tijdens Recruitment Tech Event
21 november 2019 – 19 december 2019 middernacht: Nominatieronde
9 december 2019: Training voor genomineerden door Cammio en Talmark bij WeAreKeen
20 december 2019: Start van de campagne door genomineerden
20 december 2019 – 29 januari 2020: Stemronde voor publieksprijs
16 januari 2020 middernacht: Deadline voor het insturen van de antwoorden op de video vragen
17 januari 2020 – 29 januari 2020: Beoordeling video vragen door de jury en juryberaad
31 januari 2020: Award Event met bekendmaking van de winnaars

Overtuigen door kennis en kwaliteit

“Om tot de Meest Invloedrijke Recruiter van 2019 verkozen te worden, moet je wel wat in huis hebben.”, aldus Westland. “Sowieso kennis van recruitmentzaken, maar ook jezelf presenteren en het voeren van campagne spelen daar een grote rol bij. Daar helpen we de genomineerden dan ook mee”

Op 9 december 2019 in de middag organiseren we daarom bij WeAreKeen in Amsterdam weer een trainingsmiddag voor de genomineerden. Die middag biedt video-interviewplatform Cammio aan alle genomineerden een training, waarin ze tips & tricks krijgen om zich zo goed mogelijk te presenteren bij het beantwoorden van de vragen op hun videoplatform. De genomineerden geven met een video antwoord op een vijftal vragen, waarmee ze laten zien dat ze verstand hebben van recruitment. Op basis van de antwoorden kiest de vakjury dan de winnaar van de juryprijs. De vakjury bestaat dit jaar uit Gusta Timmermans, Ronald van Driel, Marco Hendrikse en Monique de Jong, de Meest Invloedrijke Recruiter van 2018.

Diezelfde middag biedt Talmark, dé specialist op het gebied van employer branding, wervingscampagnes en werkenbij-sites, de genomineerden een training ‘Campagne voeren’ aan. Met deze training krijgen de genomineerden handvatten om alles uit hun campagne te halen voor het binnenhalen van de publieksprijs.
Door de kandidaten deze twee trainingen aan te bieden, hebben ze allemaal een gelijke kans om zich zo goed mogelijk te presenteren, zowel aan de jury als aan het publiek.

Award Event

“Elke jaar proberen we er bij de verkiezing een schepje bovenop te doen.”, aldus Westland. ”Zo is de verkiezing dit jaar helemaal tweetalig. We hebben in Nederland een grote Engelstalige recruitment community, door de verkiezing tweetalig in te steken, geven we deze grote groep ook toegang tot de verkiezing. En ook nieuw is dat we dit jaar de verkiezing afsluiten met het Award Event. Het Award Event vindt plaats op vrijdag 31 januari 2020 in het koetshuis van Huize Frankendael. We houden het klein en intiem. Alleen voor genomineerden, winnaars uit voorgaande jaren en sponsoren. Invite only dus! Door zes sponsoren te verbinden aan de verkiezingen kunnen we dit jaar de verkiezing mooi afsluiten met een Award Event. Deze sponsoren hebben elk hun eigen specialisme binnen het recruitmentvak, die we hebben kunnen koppelen aan de verschillende categorieën van onze verkiezing.”

Een mooi vakgebied

Cammio ondersteunt de overall categorie. “De video recruitment experts van Cammio steunen de overall winnaar categorie van de gerenommeerde Meest Invloedrijke Recruiter (MIR) Awards” zegt Walter Hueber, oprichter van Cammio. “We leveren ook de video assessment technologie voor alle genomineerden, omdat we weten hoe je een eerlijk en aansprekend selectieproces bouwt met video.”

WeAreKeen zet zich in voor de categorie Talent. “Bij WeAreKeen trainen we recruiters om experts te worden. Onze recruiters werken op locatie bij onze partners en helpen deze partners te groeien. Wij ondersteunen de categorie ‘Talent Award’ omdat we geloven dat juist het aantrekken van talent het belangrijkste is binnen elke organisatie!”, zegt Doeke Geertsma, Co-Founder, WeAreKeen | Talent Partners over zijn bijdrage aan #MIR2019.

Carerix ondersteunt de categorie Agency. “Carerix is een toonaangevende en internationale speler binnen de recruitment-, uitzend- en detacheringsbranche. Samen met professionele partners leveren we geïntegreerde state-of-the-art recruitment oplossingen waarmee onze klanten zich kunnen onderscheiden in de markt. Carerix sponsort de Agency Award, omdat we het vakgebied graag een warm hart toe willen dragen. Met deze award willen we recruiters inspireren in het oplossen van de huidige maatschappelijke vraagstukken rondom het gebied van Werving & Selectie.”, aldus Reinald Snik, CEO Carerix.”

Ook Compagnon onderstreept het belang van de verkiezing, waarbij het gaat om de kwaliteit van het recruitmentvakgebied. “Compagnon biedt maatwerkoplossingen voor recruitment met interim-recruiters en RPO. Wij sponsoren de Interim Recruiter Award, omdat we veel recruiters bemiddelen en de kwaliteit van het vak willen bevorderen.”, zegt Frank Roders, directeur van Compagnon en oprichter van Recruiters United hierover.

Olfertjan Niemeijer, winnaar in de categorie Agency in 2013, draagt de verkiezing én het vak een warm hart toe. “Independent Recruiters bemiddelt professionals en managers van professionals, vast en tijdelijk, met consultants die zelf uit de branches en vakgebieden komen waarin we bemiddelen. De positieve vibe die elk jaar uit de verkiezing komt, is iets wat wij een zeer warm hart toedragen en graag naar een nog hoger niveau helpen tillen”, zegt Olfertjan Niemeijer van Independent Recruiters over zijn betrokkenheid bij de verkiezing van 2019.

Talmark heeft zich verbonden aan de nieuwe Recruitment Marketing categorie. ‘’Talmark is een creative digital marketing agency voor bedrijven, die zich willen onderscheiden op de arbeidsmarkt met behulp van employer branding, recruitment campagnes en connected careersites. Wij sponsoren de ‘’Recruitment Marketeer’’ categorie omdat we het belang zien van branding en content om het juiste talent te vinden in een markt die steeds schaarser wordt. Recruitment marketing zet de laatste tijd grote stappen en dit juichen we absoluut toe!’’ aldus Michael Raven, Employer Branding & Campagne Specialist bij Talmark.

Over de verkiezing ‘Meest Invloedrijke Recruiter’

De verkiezing ‘Meest Invloedrijke Recruiter’ is een initiatief van Bas Westland, hoofdredacteur van de blog EmploIT.nl. Sinds 2009 wordt de verkiezing jaarlijks gehouden en de titel Meest Invloedrijke Recruiter is felbegeerd binnen het recruitmentvakgebied. Monique de Jong (juryprijs, 2018), Michelle Thijssen (publieksprijs, 2018), Tamara Rood (juryprijs, 2017), Caspar Kipp (publieksprijs, 2017), Joris van den Beuken (2016), Koos Wurzer (2015), Rob van Elburg (2014), Britt van Capelleveen (2013), Nicole van Thoor (2012), Wesley Hendriks (2011), Kay Goedhardt (2010) en Roos van Vugt (2009) mochten zich al eerder Meest Invloedrijke Recruiter van het Jaar noemen.

Dit jaar wordt er voor het eerst een Award Event georganiseerd, waarbij de winnaars tot de meest invloedrijke recruiter van het jaar 2019 worden gekroond. Bekende namen binnen het recruitmentvakgebied hebben zich aan dit event verbonden. Denk aan Cammio, Compagnon, Carerix, Independent Recruiters, Talmark en WeAreKeen.


Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *