“˜Harder werken of slimmer werven?’

      Reacties uitgeschakeld voor “˜Harder werken of slimmer werven?’
Delen

Om de afnemende meeropbrengst van recruiters tegen te gaan heeft Carerix, leverancier van recruitment- en detacheringssystemen voor personeelsintermediairs, de paper “˜Harder werken of slimmer werven’ uitgebracht. Deze is tot stand gekomen in samenwerking met de Intelligence Group en zet een aantal prikkelende zaken uiteen om op een andere manier naar recruitment en het huidige recruitmentproces te kijken. Door dingen anders of slimmer te bekijken, ontstaat een perspectief waarin “˜meer’ of “˜harder werken’ niet de enige oplossing is om de juiste mensen aan te trekken.

Reflectie en afstand

Meer van hetzelfde doen betekent dat de effectiviteit per gewerkt uur afneemt. Zeker in een krappe markt zien we deze afnemende meeropbrengst van recruitment. Het is werken in een neerwaartse spiraal. In plaats van opschalen met mensen die “˜meer van hetzelfde’ doen, is dit juist het moment om reflectie te zoeken en afstand te nemen.

Andere zienswijzen om succesvol te recruiten

  • Wat zou er gebeuren als twintig procent van de recruitmentcapaciteit wordt vrijgemaakt voor alleen maar referral?
  • Waarom niet het team aanvullen met personen die beter in staat zijn om doelgroepen te identificeren en te verleiden, in plaats van meer sourcing- en recruitmentcapaciteit?
  • Wat als een team í¨cht wordt opgeleid in de basics van recruitment?
  • Wat als een recruitmentsysteem niet het oude recruitmentproces automatiseert, maar een nieuw recruitmentproces optimaliseert?
  • Wat is resultaat van niet langer zelf selecteren, maar bepaalde recruitmentweken organiseren waarin sollicitanten zelf hun tijdslot voor een gesprek kunnen inplannen?

Reinald Snik, directeur Carerix: “Nu de arbeidsmarkt weer serieuze tekenen laat zien van krapte neemt de druk op recruitmentteams toe. De kandidaat is weer koning en goede recruiters worden schaarser en hoppen van de ene naar de andere klus of werkgever. De meest voorkomende reactie is harder te gaan lopen, meer risico te nemen, extra (interim) recruiters aan te nemen en te investeren in “˜recruitmenttech’. Is meer doen de juiste oplossing? Of is het beter om andere dingen te doen? Of dingen slimmer te doen?”

Het volledige paper is hier aan te vragen

Webinar

Op maandag 2 mei van 12:00 tot 13:00 organiseren Carerix en de Intelligence Group gezamenlijk het webinar “˜Slimmer werven met een glimlach’.

Tijdens dit gratis webinar wordt stil gestaan bij de actuele ontwikkelingen in het recruitmentvak en de kansen die voor het grijpen liggen om makkelijker, sneller en meer talent te verleiden en tegelijkertijd tijd (en geld) over te houden. Op de agenda staan onder meer:

  • Actuele ontwikkelingen
  • 10 tips om slimmer te werven
  • Prikkelende vragen en stellingen

Inschrijven kan via deze link

Over Carerix

Carerix is leverancier van recruitment- en detacheringssystemen voor personeelsintermediairs, die in de vorm van een SaaS-model worden gehost en geleverd via beveiligde datacenters. Carerix is opgericht in 2003 en telt op dit moment bijna 50 medewerkers en meer dan 650 klanten, waaronder (werkmaatschappijen van) Randstad, USG, Adecco, DPA Manpower en gespecialiseerde intermediairs in ICT, oil & gaz, finance en service-industrie. Carerix bedient dagelijks meer dan 10.000 gebruikers, verspreid over 17 landen en werkt samen met verschillende strategische partners. Naast de hoofdvestiging op het TU Delft Science park, heeft Carerix ook een ontwikkellocatie in Kiev.

Voor meer informatie: www.carerix.com


Delen