Hoe herken je stress op de werkvloer in een infographic

stress werk infograpic
Delen

stress werk infograpicDe crisis doet geen goed aan de geestesgesteldheid van de werkende mens. Stress en een stijgend stil verzuim zijn directe gevolgen van de crisis. Want, ondanks dat ze hun baan nog hebben, maken veel mensen zich zorgen om hun baan. Een groeiend aantal mensen komt naar hun werk, maar komt amper aan werken toe omdat zich te veel zorgen maken over hun baan en eigen financií«le situatie. Deze zorgen leidden tot minder productiviteit en zorgen er ook voor dat mensen zich niet meer ziek durven te melden uit angst hun baan te verliezen. Dit meldt de ArboUnie in het AD.

Volgens de ArboUnie gaat het gemiddeld om 10 tot 20 procent van het personeel dat aangeeft mentale klachten te hebben. Door deze klachten zijn deze medewerkers niet voor de volle 100 procent inzetbaar. De ArboUnie noemt de stijging van dit ‘stil verzuim’ dan ook zorgwekkend en ziet de stijging als een direct gevolg van de crisis.

Als werkgever kun je uitval voorkomen door tijdig het gesprek aan te gaan, stelt de Arbo Unie. Maar hoe herken je een gestreste, zorgmakende en overwerkte werknemer?

Hoe herken je stress op de werkvloer en een overwerkte medewerker?

De onderstaande infographic geeft het antwoord. Weliswaar is deze infographic gebaseerd op Amerikaanse cijfers, maar stress is stress, toch?  Uit de infographic blijkt dat stress natuurlijk ook op de Amerikaanse werkvloer voorkomt. 40 procent van de Amerikaanse werknemers geeft aan een stressvolle tot zeer stressvolle baan te hebben en 1 op de vier Amerikaanse werknemers geeft dan ook aan dat het werk stressfactor nummer 1 is.

Uit een onderzoek van Harris Interactive (2010) blijkt dat een te lage beloning, woon-werkverkeer en een te zware werklast de top 3 oorzaken zijn van het stressgevoel.

Heb je een medewerker die snel geí¯rriteerd is, een slecht geheugen heeft, altijd moe is, vaker ziek is en zie je ook nog een verandering in de kwaliteit van zijn of haar werk en een verschuiving in de uren van deze persoon, dan is de kans groot dat je te maken hebt met een medewerker die met stress kampt. Tijd voor een gesprekje?

Infographic- Hoe herken je stress op de werkvloer?

stress op de werkvloer

 

Andere leuke en interessante infographics

De impact van referral op het employer brand in een infographic
Waarom referral de beste manier is om te werven 
Hoe maak je je LinkedIn profiel onweerstaanbaar? (infographic)
Wat voor recruiter ben jij?
Welke vaardigheden verwachten werkgevers van kandidaten?
Leugens op een CV 
Top 10 Screening fouten van recruiters
Hoe je de perfecte vacaturetekst maakt
Sourcing top talent in een infographic


Delen

2 comments on “Hoe herken je stress op de werkvloer in een infographic

  1. Pingback: Je personal brand, het merk ik in een infographic « Werken in een Callcenter

  2. Pingback: Twitter gebruiken; ja of nee? (infographic) « Werken in een Callcenter

Comments are closed.