5 Magneten uitgereikt

      1 reactie op 5 Magneten uitgereikt
Ook dit jaar zullen de Magneten van de SJP weer worden uitgereikt tijdens de Employer Branding Experience 2013
Delen

Magneten-SJP

Tijdens de Employer Branding Experience 2012 in het Circustheaterte Scheveningen, die gisteren, donderdag 8 november 2012, gehouden werd,  zijn ook dit jaar weer de Magneten uitgereikt. De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP) beloont jaarlijks creativiteit in arbeidsmarktcommunicatie.

SJP-voorzitter Hans Kroonen:  “De SJP ziet creativiteit als strategisch HR instrument binnen het spectrum van Employer Branding. Het bouwen aan een sterk werkgeversmerk, relaties aangaan met je belangrijkste doelgroepen, interne communicatie, het recruiten van talent. Talent dat past bij het DNA van je organisatie en daar iets aan toevoegt. Het vinden van dat DNA legt de basis voor je onderscheidend vermogen, maar gaat pas werken als je het relevant en creatief kunt vertalen.”

De lat ligt hoog en dat maakt de Magneet tot meest begeerde prijs in arbeidsmarktcommunicatie. Ook dit jaar was de jury van creatieven, strategen en opdrachtgevers kritisch. Van de 54 inzendingen werden er 14 genomineerd en 5 bekroond.

De Magneten gingen naar:

Creativiteitsjury
Ahold Europe; Gewoon bij Albert Heijn – Young Works
De Koninklijke Luchtmacht; Base X-deel2 – ARA M/V
Ministerie van Defensie; Technicus bij Defensie, je moet het maar kunnen – Steam/Maximum
Achmea; Achmea betrekt haar klanten bij werving trainees – De PersoneelZaak

Efffectiviteitsjury
PostNL; Postbezorger, deel van je leven – Publicis Personeel

De uitreiking had dit jaar een ander karakter. De winnaars gaven een korte presentatie over de achtergronden van de winnende case. En de juryvoorzitter deed voor iedere winnaar verslag van het juryproces. Hiermee voldeden we aan de wens van het publiek, dat zich vaak afvroeg hoe en waarom een campagne een Magneet wint.

Jong Talent

De SJP schrijft ieder jaar een wedstrijd uit onder studenten. Met het doel jonge creatieven kennis te laten maken met arbeidsmarktcommunicatie. Dit jaar was de opdracht jongeren te interesseren voor het vak kapper. Een van de ambachtelijke beroepen waar, met name in de provincie, grote tekorten worden verwacht. De winnaars waren Alvin de Groot en Joris van der Vorst van de Junior Academie voor Art Direction met de campagne “˜Welke geschiedenis ga jij knippen?’

Nominaties en Magneten zijn te zien op www.sjp.nl en in het SJP Jaarboek.

Lees meer over het evenement van gisteren: Employer Brand Experience 2012 groot succes


Delen

1 comment on “5 Magneten uitgereikt

  1. Pingback: HRM Weekoverzicht – Hi-RE’s Keek op de week 45

Comments are closed.