Assessments Kenhardt goed gewaardeerd door deelnemers

      Reacties uitgeschakeld voor Assessments Kenhardt goed gewaardeerd door deelnemers
assessments
Delen

assessments

Sinds eind 2011 vraagt Kenhardt de deelnemers aan de assessments van Kenhardt, om hun ervaring online te evalueren. Veel bedrijven evalueren, net als Kenhardt, de mate waarin opdrachtgevers tevreden zijn. Maar het evalueren van assessments door de deelnemers, daarin is Kenhardt uniek.

De thema’s die in deze evaluatie aan de orde komen zijn rechtstreeks afgeleid van de code van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP), de International Test Commission (ITC) en de nog in ontwikkeling zijnde ISO-norm voor assessments. Voor de objectiviteit worden de resultaten door een extern bureau verwerkt.

Uitkomsten evaluatie assessments

De deelnemers aan de assessments waarderen de assessments van Kenhardt gemiddeld met een 7,4. De deelnemers zijn zeer tevreden over:

  • de zorgvuldigheid in communicatie
  • het nakomen van afspraken
  • rekening houden met (taalkundige) beperkingen
  • privacy deelnemers
  • inzicht en nieuwe kennis
  • inzage in rapportage
  • bespreken resultaten door psycholoog
  • open en eerlijke behandeling
  • respect voor kandidaat
  • deskundigheid van de psycholoog
  • interview door psycholoog
  • begeleiding tijdens programma
  • Taal en structuur rapportage

assessments resultatenKenhardt: “Vanaf het moment dat we zijn begonnen met de evaluaties benutten we de scores en de opmerkingen in de evaluatie om onze dienstverlening te verbeteren. Het resultaat: rapportages waarin de scores van onze dienstverlening significant omhoog gaan. Dit instrument levert dus een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van onze praktijk. Jammer dat er geen organisaties zijn die vergelijkbaar onderzoek doen, want dan zouden we onze scores kunnen vergelijken.

Wij zijn tevreden met de uitkomsten van de evaluatie. Zo blijkt dat deelnemers hun assessment gemiddeld met een 7,4 waarderen; een rapportcijfer waar we trots op zijn! Zeker gezien het feit dat we regelmatig ook negatief adviseren over de geschiktheid van kandidaten voor een rol.

Periodiek bespreken we de resultaten ook met alle consultants en het office management. Dit houdt iedereen scherp en stimuleert het doorvoeren van verbeteringen. Kortom, de evaluatie van onze assessments door deelnemers is voor ons een buitengewoon waardevol instrument.”

Klanttevredenheid

Ook aan de klantzijde doet Kenhardt de afgelopen jaren onderzoek naar de tevredenheid. Online wordt er een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. En ook hier zijn de resultaten goed.

Kenhardt: “De resultaten waren altijd zeer positief, met een rapportcijfer van ruim een 8 en hoger. Maar feedback over hoe we onze dienstverlening konden verbeteren, kwam hieruit nauwelijks naar voren. Vandaar dat we dit jaar gekozen hebben voor kwalitatief onderzoek.

Alle klanten met een minimale jaaromzet van € 5.000 worden dit najaar persoonlijk door ons bezocht voor een uitgebreide enquíªte en aanvullend interview. De eerste onderzoeken zijn inmiddels uitgevoerd en de resultaten zijn positief. De score is wederom hoog, maar we krijgen nu ook ideeí«n over hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Dat is toch waar Kenhardt voor staat, innovatie!”

Bron: Kenhardt


Delen