SJP Magneten; simply the best

      Reacties uitgeschakeld voor SJP Magneten; simply the best
SJP Magneten
Delen

SJP Magneten

De bekendste prijzen op die worden uitgereikt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment zijn werkgeversprijzen als de  Effectory Beste Werkgever Award en de populairste werkgever uit het Intermediair Imago Onderzoek. Toch wordt het meeste belang gehecht aan vakprijzen als de SJP Magneten. Dat blijkt uit onderzoek dat vakmagazine Werf& liet uitvoeren in het kader van de oktober editie rondom het thema Simply the Best.

Bekendste prijzen

Werf& ging op onderzoek uit naar de bekendheid en de waardering van de verschillende prijzen die er bestaan in het vakgebied van werving en arbeidsmarktcommunicatie. Het blijkt dat het werkgeversonderzoek van Effectory verreweg het bekendst is (78 procent). De Effectory Beste Werkgever zal dit jaar op 9 oktober worden uitgeroepen. Op de tweede plaats prijkt wederom een werkgeversonderzoek,  het Imago Onderzoek van Intermediair. 70 procent van de ondervraagden geeft aan deze prijs te kennen. Op de derde plaats vinden we de Gouden Cursor, de prijs voor de beste recruitmentsite van Nederland, die uitgereikt wordt door Intelligence Group.

Prijs

Ken ik niet

Ken ik van naam

Ken ik goed

 

%

%

%

  1. Beste Werkgevers Awards – Effectory

21

54

24

  1. Intermediair Imago Onderzoek – Intermediair

30

39

31

  1. Gouden Cursor voor de  beste recruitmentsite van Nederland – Intelligence Group

44

29

28

  1. De Magneet – Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie

52

15

33

  1. Beste Digitale Sollicitatie-ervaring – Digitaal Werven

53

27

20

Bron: Werf Prijzenonderzoek

Populairste prijzen zijn vakprijzen

Bij deze prijzen kijkt men naar o.a. de medewerkerstevredenheid, bekendheid en klanttevredenheid. De imagoprijzen mogen dan het meest bekend zijn,  professionals in het vakgebied willen het liefst gehuldigd worden om hun creatieve en vaktechnische prestaties. Dat blijkt uit het feit dat de Magneten van de SJP (Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie) met stip op nummer één staat in de ranglijst van de belangrijkste prijzen. 75 procent van de ondervraagden geeft aan deze prijs belangrijk tot zeer belangrijk te vinden. Goede tweede met een score van 72 procent is de Beste Digitale Sollicitatie ervaring die jaarlijks wordt uitgereikt door Digitaal Werven. Op de derde plaats vinden we de SAN Accenten van de Stichting Adverteerdersjury Nederland, prijzen voor de beste campagnes in verschillende categorieí«n, waaronder Personeel.

  Prijs Zeer onbelangrijk Onbelangrijk Niet belangrijk/ niet onbelangrijk Belangrijk Zeer belangrijk
 

%

%

%

%

%

1 De Magneet – Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie

2

7

16

53

22

2 Beste Digitale Sollicitatie-ervaring – Digitaal Werven

5

9

14

61

11

3 SAN Awards – Stichting Adverteerdersjury Nederland

4

0

29

54

13

4 Gouden Cursor voor de  beste recruitmentsite van Nederland – Intelligence Group

4

8

25

47

17

5 Intermediair Imago Onderzoek – Intermediair

8

8

30

48

6

Bron: Werf Prijzenonderzoek

Werf& reikt prijs uit voor beste prijzen

“Het is altijd leuk om een prijs te winnen, aldus Manola van Diest van Werf&, het geeft je extra publiciteit, maar het betekent ook erkenning van je werk .Bovendien stimuleert het jezelf en je collega-professionals om steeds beter te worden en het vakgebied naar een hoger niveau te tillen”. Werf & heeft dan ook besloten de “˜Simply the Best’ prijzen uit te reiken aan de top 3 beste prijzen in ons vakgebied.” De uitreiking aan de gelukkige winnaars vindt deze week plaats.

Werf& Simply the Best

Op 2 oktober verschijnt de 19e editie van Werf&, het vakmagazine voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Hierin wordt uitgebreid aandacht besteed aan de beste paarden van stal in ons vakgebied. Met aandacht voor dit prijzenonderzoek, veel vakinformatie, inspirerende interviews, best practices en tips & tricks hoe je een plaatsje kan veroveren in de topregionen van dit inspirerende vakgebied. De uitgebreide onderzoeksresultaten zijn ook na te lezen op www.werf-en.nl.

Onderzoeksopzet

Tussen 13 augustus en 5 september hebben 97 personen de vragenlijst volledig en valide ingevuld. 60% van de response kwam van recruiters en arbeidsmarktcommunicatie professionals. 53% was vrouw, 4% ZZP’er en 12% werkt in de W&S branche. Het onderzoek is uitgevoerd door Intelligence Group in opdracht van Werf&.

Bron: Persbericht

Noot Redactie: De SJP Magneten zullen dit jaar op 8 november 2012 worden uitgereikt tijdens de Employer Branding Experience 2012.


Delen