Evenement: Digitaal-Werven 2011

      Reacties uitgeschakeld voor Evenement: Digitaal-Werven 2011
Digitaal Werven
Delen

Digitaal-Werven 2011 staat weer in de stijgers. De datum ( dinsdag 25 oktober 2011) en locatie Seats2Meet in Utrecht )zijn bekend en aanmelden kan weer!

Het Digitaal-Werven event staat ook dit jaar weer, net als het onderzoek, volledig in het teken van ‘de digitale sollicitatie-ervaring’. De nadruk ligt dit jaar op de ervaring van kandidaten in social media en uiteraard zal er ook veel aandacht besteed worden aan de corporate recruitmentsite. Het doel van deze dag is de bezoekers te inspireren tot strategische inzet van social media voor recruitment. Hierbij moet niet alleen gedacht worden aan ‘de middelen’, maar vooral ook aan de organisatiestructuur. Tevens moet het totaalplaatje bekeken worden, geen enkel onderdeel in het proces kan los van een ander gezien worden. De eigen corporate recruitmentsite staat derhalve centraal, aangezien daar bijna alle conversie plaats moet vinden.

Wanneer u zich inschrijft voor het evenement kunt u zichzelf als ‘case’ aanmelden. Dat wil zeggen dat u in aanmerking wil komen om als organisatie de partij te zijn waarover in de ‘aan de slag’ delen gedacht wordt.

Het programma

9:00 Ontvangst

9:30 Opening door Dagvoorzitter Bas van de Haterd (Digitaal-Werven)

9:45 Achmea over de nieuwe recruitmentsite (live begin 2011)
De nieuwe werkenbijachmea website is live gegaan begin 2011. Welke keuzes zijn gemaakt en waarom? Hoe hebben deze uitgepakt en wat is het resultaat van de nieuwe site?

10:30 Maurice Beerthuyzen (Online Dialogue) Social Media marketing vertaald naar recruitment
Maurice Beerthuyzen is senior internet consultant bij Online Dialogue. Hij ondersteund o.a. de social media / online media strategie van Kras, de Staatsloterij, Alliander en VGZ/Univé. Tevens is hij co-auteur van het boek Social Marketing Strategie. Hij zal zijn ervaringen met het opzetten van webcare afdelingen vertalen naar het opzetten van goede (social) recruitmentafdelingen.

11:15 Aan de slag
In groepjes zal voor verschillende organisaties de social media recruitment strategie uitgewerkt worden. Op basis van het verhaal van Maurice zullen het doel, de organisatie structuur en de KPI’s bepaald worden.

12:00 TNS-Nipo presenteert een nieuw onderzoek over sollicitanten en social media
TNS-Nipo heeft een nieuw onderzoek uitgevoerd onder (potentií«le) kandidaten en hun gevoelens m.b.t. solliciteren en social media. De eerste resultaten van dit onderzoek zullen op Digitaal-Werven bekend gemaakt worden.

12:30 Lunch

13:15 Inspirerende pitches
Enkele partijen zullen in een presentatie van 15 minuten laten zien wat ze doen met social media en welke effecten dat heeft. Dit ter inspiratie voor de volgende ‘aan de slag’ sessie.

14:00 Aan de slag!
De verschillende groepen verdiepen nu de eerder bedachte strategie en KPI’s in concrete tools en acties om deze KPI’s te halen.

14:30 Pitches van de groepen
Elke groep zal in enkele minuten aan de rest van de groep hun concept pitchen. Dus welk doel wil men bereiken, wat is de gekozen structuur, welke KPI’s heeft men hier aan gehangen en met welke tool/actie gaat men dit bereiken.

14:45 Pauze

15:15 Conversie clinic
In samenwerking met Online Dialogue zal er een conversie clinic worden gehouden. Een aantal experts op het gebied van websites in het algemeen zal kijken naar verschillende websites (die vanuit het publiek mogen worden aangedragen). Deze sites zullen concrete tips krijgen over het verbeteren van de ‘verleidingskracht’ (persuasion) en ‘conversie’ (daadwerkelijk overhalen tot instruren CV).

16:00 Uitkomsten onderzoek Digitaal-Werven
Digitaal-Werven is primair een onderzoek naar de beste digitale sollicitatie-ervaring. Meer dan 350 organisaties zijn door Digitaal-Werven onder de loep genomen. De resultaten van dit onderzoek zullen de revue passeren.

16:30 Uitreiking verschillende awards
Er zijn dit jaar drie awards die worden uitgereikt. De dagprijs voor de beste groep die het mooiste plan heeft uitgewerkt tijdens het event. De Digitaal-Werven award zelf voor de beste digitale sollicitatie-ervaring en tevens zal Mobillion/Recruitr dit jaar de prijs voor de ‘online recruiter van het decenium‘ uitreiken.

17:00 borrel

Datum: 25 oktober 2011
Tijd: 9:00 – 18:00
Locatie: Seats2Meet.com, Hoog Catherijne, Utrecht
Prijs: € 349,- (incl. rapport met verbetersuggesties van uw eigen website – voorbeeld)
Inschrijven voor 1 september: € 50,- vroegboekkorting (dus slechts € 299,-)

Aanmelden voor het event kan via het inschrijfformulier op de website van Digitaal-Werven (te vinden onderaan het programmaoverzicht. In het inschrijfformulier kunt u aangeven of uw organisatie ook als case (voorbeeld waarvoor de groepen aan de slag gaan) wilt dienen. Wanneer teveel organisaties zichzelf aanmelden als case zal de organisatie van Digitaal-Werven hierin een keuze maken. Na inschrijving ontvangt u een factuur per post van congresorganisatiebureau M2Support.


Delen