AMC: Nominatie Magneet 2009: Pollvertising van de Koninklijke Landmacht

Delen

De Koninklijke Landmacht is in de categorie Online, subcategorie Online campagnes genomineerd met de Pollvertising-campagne. De Koninklijke Landmacht ging met deze campagne een samenwerkingsverband aan met verschillende populaire jongerensites (TMF.nl, MTV.nl, Tweakers.nl, Partyflock.nl, Slamfm). Op deze sites werd een vaste poll of enquete geplaatst. Door het geven van hun mening over een aantal gerichte stellingen, verklaarde jongeren zich geschikt of ongeschikt voor specifieke functies (techniek, luchtmobiele brigade of als leidinggevende) bij de Landmacht. Deze polls waren tijdelijk gekoppeld aan de Geschikt/Ongeschikt campagne die al enige jaren in Nederland actief is.

De reden dat deze inzending een Magneet zou moet winnen, is volgens de inzenders op de site van de SJP: “Pollvertising is eigenlijk een totaal nieuw medium. Door het geven van hun mening verklaren jongeren zichzelf al dan niet geschikt voor de Landmacht

Pollvertising is inderdaad een vrij nieuw medium.De vragen van de polls van de landmacht zijn divers. “Bij natuurlijk overwicht denk je aan…
“¢ Obesitas
“¢ Hamburgers
“¢ Leiding geven
Bij het stemmen op het laatste alternatief kom je terecht bij informatie over leidinggevende functie op de website van de Landmacht
Het idee om op deze manier jongeren te werven voor specifieke functies, gekoppeld aan een zeer succesvolle campagne vind ik dan ook vernieuwend en leuk. Ook lijkt het te zijn aangeslagen, want het heeft bij de Landmacht geleid tot 255.031 nieuwe cases.

Klik hier om een filmpje over Pollvertising van de Koninklijke Landmacht te zien.


Delen

1 comment on “AMC: Nominatie Magneet 2009: Pollvertising van de Koninklijke Landmacht

  1. Pingback: Tweets die vermelden Nominatie Magneet 2009: Pollvertising van de Koninklijke Landmacht | HI-RE Interim Blog -- Topsy.com

Comments are closed.